Miks rohkem tegemine ei too paremaid tulemusi?

Aastaid arvasin, et edu veebikoolitusäris tuleb siis, kui ma lihtsalt teen rohkem — rohkem sisu, rohkem nähtavust, rohkem lansseerimisi, rohkem koolitusi ja rohkem tööd. Tundus loogiline: mida rohkem ma teen, seda suuremad tulemused peaksid ju tulema.

Aga ei tulnud. Või tulid need lainetena — kord läks väga hästi, siis jälle langus. Müükides. Energias. Motivatsioonis. Lõpuks väsisin. Ja väsis ka minu pere. Ja ilmselt ka kliendid.

Ühel hetkel sain aru, et olen oravrattas – kogu aeg tegemises, aga mitte arengus. Ja see ei muutu enne, kui ma ei muuda oma mõtteviisi ja strateegiat. Tulemused hakkasid muutuma alles siis, kui ma hakkasin tegema vähem, aga strateegilisemalt.

Vähem tegemist, rohkem strateegiat

Veebiäri kasvatades on lihtne jääda “tegemise lõksu” – tundesse, et kui Sa kogu aeg ei panusta, jääd rongist maha. Tegelikult ei too kasvu see, kui palju Sa teed, vaid mida ja miks Sa teed ning kuidas see toetab Sinu suurt eesmärki.

Sageli on see “rohkem tegemise” vajadus seotud sisemise survega — sooviga kohe tulemust näha, tunda, et oled produktiivne, või hirmuga, et keegi teine liigub kiiremini. 

Mõni meist põleb läbi, sest tahab kõike korraga ära teha. Teine teeb liiga palju, sest tahab kõigile meeldida ja kõike ise ära kanda. Kolmas jääb kinni planeerimisse, sest tahab, et kõik oleks enne perfektne.

Aga ärikasv ei sünni perfektsusest, vaid fookusest. Väärtuslikud tulemused tulevad siis, kui õpid ära tundma, millised tegevused loovad tegelikult kasvu ja millised lihtsalt hoiavad Sind hõivatuna.

Mis tegelikult hoiab Sinu veebiäri kasvu tagasi?

Oma mentorlustes, programmides ja mastermindides näen ikka ja jälle sama mustrit: ettevõtjad teevad palju, aga mitte strateegiliselt

Nad unustavad ära oma suurema eesmärgi, tunnevad, et töötavad rohkem kui kunagi varem, kuid tulu ei kasva.

Enamik meist ei vaja rohkem ideid — me vajame selgust, struktuuri ja strateegiat

Kui puudub süsteem, mille järgi oma veebiäri (e-äri) kasvatada, jääb fookus tulekahjude kustutamisele ja igapäevasele tegemisele. Strateegiline kasv algab hetkest, kui otsustad mitte enam teha “rohkem”, vaid “õiget asja õigel ajal”.

Kuidas saavutada püsiv ärikasv?

Olen oma ettevõtlusteekonnal õppinud, et to-do list ei loo kasvu. Kasvu loob pikaajaline äri- ja turundusstrateegia, mis hoiab silme ees nii äri kui elu suure pildi.

Kui soovid 2025. aasta lõpuks ja 2026. aastal oma veebiäri käivet kasvatada, alusta mitte uue idee lansseerimisest, vaid vaata üle oma pikaajaline eesmärk. 

Küsi endalt: kas minu igapäevased tegevused viivad mind tegelikult lähemale sellele, mida ma päriselt tahan?

Strateegiline tegutsemine tähendab, et igal sammule on põhjus, eesmärk ja mõõdetav tulemus. See aitab vähendada ülekoormust, tõsta enesekindlust ja tuua tagasi energia, mis tuleb teadmisest, et Sa liigud teadlikult õiges suunas.

Milline on Sinu kogemus – kas rohkem tegemine või targemalt tegutsemine on toonud paremaid tulemusi? Mõtle hetkeks, mida võiksid Sa oma veebiäris jätta tegemata, et keskenduda sellele, mis tegelikult kasvatab.

Kas tunned, et teed oma veebikoolitusäris palju, aga tulemus ei kasva?

Sul võib olla geniaalne idee ja tohutu töötahe, aga ilma strateegilise vundamendita hajub energia kümnete pisitegevuste vahele.

Olen loonud “Kasumliku veebikoolituse vundamendi” kontrollnimekirja, mis näitab  samm-sammult ära, millised on olulised tegevused enda veebikoolitusäri alustamisel (skaleerimisel) ning selle müümisel ja turundamisel.

See tasuta tööriist aitab Sul:

mõista veebikoolituse turule toomise tervikpilti – kuidas Sinu sihtrühm, pakkumine, müük ja turundus on omavahel seotud ning toetavad üht suurimat eesmärki.
struktureerida oma ideed strateegiaks – muuta hajutatud mõtted selgeks tegevusplaaniks, mis viib püsiva kasvuni.
✅ mõista, millised osad Sinu äristrateegiast vajavad täiendamist;
tuvastada veebikoolituse turule toomisel puuduvad lülid, mis takistavad müügi ja nähtavuse kasvu.
Vähendada ülekoormust, sest tead, millel on päriselt mõju ja mida võib rahulikult kõrvale jätta.
✅ Planeerida oma järgmised sammud targalt ja fokusseeritult.
✅ Milliste sammudega jõuad veebikoolituse loomise maksvate klientideni?

Kui soovid tasuta kontrollnimekirja, kirjuta mulle sõnum “Kontrollnimekiri” (mariliis@mariliislukk.ee), ja saadan selle Sulle personaalselt. See on suurepärane esimene samm, et liikuda hajutatud tegutsemisest strateegilise kasvu suunas.